קרוהן

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול

22/10/2004 | 01:36 | מאת: לירן

לד"ר גל שלום (לפני שאלתי אני רוצה לברך אותך, על הפעילות הנ"ל שעוזרת לי ולאנשים רבים, כל הכבוד!!!!) לחברתי יש חשש למחלת הקרוהן, היא צריכה לעבור סידרת בדיקות כדי לאשש חשד זה. היא אינה מוכנה להיבדק בשלב זה היות והיא חיילת, והיא אינה רוצה שהצבא יפלוט אותה ממערכת במידה והחשש יהיה בצדק (היא רוצה להיבדק לאחר שיחרורה מהצבא). ואני כחברה מפחד שזה עלול לפגוע בה בצורה בלתי ניתנת להפיכה. רציתי לשאול: א. במידה והיא חולה במחלה זו מה ההשלכות שיכולות להיות לכך שהיא אינה רוצה להיבדק (אני רוצה לציין שהיא אמורה להשתחרר בעוד 9 חודשים)? האם באמת אין מקום לדאגה כמו שהיא חושבת ואפשר להמתין או שיש מקום לדאגה על פי מה שאני חושב? ב. מהם דרכי הטיפול במחלה? ג. האם למרות שהיא חיילת היא יכולה להיבדק אצלכם בבי"ח (קיבלנו המלצות חמות, להיבדק אצלכם) או שהבי"ח אינו מקבל חיילים? תודה רבה ובכל מקרה מקווה שאצליח לשכנע אותה להיבדק במהרה! המשך יום טוב!!!

לקריאה נוספת והעמקה
22/10/2004 | 23:56 | מאת: ד"ר אייל גל

תודה על הברכות, אני מציע לחברתך להבדק כעת מכמה סיבות. 1. הסתרת מצב רפואי מהצבא עלולה לפגוע בה ובשירות שלה. 2. במסגרת הצבא היא יכולה לבצע את כל הבירור כולל בדיקות שאינן בסל על חשבון הצבא (למשל בדיקת קפסולה). 3. במידה ויש מחלה פעילה אז אם היא אינה מטופלת בזמן עלולים להופיע סיבוכים כמו הצרויות במעי או זיהום בבטן. 4. גם אנשים המאובחנים כחולי קרוה'ן יכולים לשרת בצבא כמתנדבים. 5. החל מאוקטובר גם לבית חולים בילינסון יש הסכם עם הצבא. ד"ר גל

23/10/2004 | 03:52 | מאת: לירן

רציתי להודות לך על התשובה! (ושוב על העבודה המופלאה בפורום וכמובן מחוץ לפורום). אינני יודע עם המחלה פעילה כרגע אך מה שאני כן יודע שלפני כשלושה חודשיים היא עברה ניתוח לכריתת התוספתן (שלא בצדק) ומאז יש לה חום כמעט מדיי יום (כשהחום נע בין 37.5 עד 38.5 אך רוב הזמן זה לא עובר את ה-37.7) וכאבי הבטן הולכים ומחמירים, (אם בתחילה היא ניסתה להסתיר את הכאבים היום במידה ונוגעים לה בבטן בצד ימין יש רגישות רבה והיא אינה יכולה להסתיר את הכאבים) ושללו בוודאות זיהום לאחר הניתוח ובעיה גניקולוגית. היא נבדקה אצל רופא פרטי (גסטרו כמובן) והוא אמר לה שהוא חושב (כמעט בוודאות) שמדובר במחלת הקרוהן. והמלציץ לה להתחיל טיפול תרופתי לקחת 3 פעמים ביום (אני חושב ראפסל אינני בטוח מה שמה של התרופה), וכמו כן סידרה של בדיקות. אך למרות המלצותיו היא אינה יכולה להתחיל בטיפול מבלי אישור של רופא צבאי. למרות התנגדותה שלחנו את המלצותיו של הרופא לצבא, ועכשיו אנו ממתינים לתשובה מהצבא. רצייתי לשאול אותך: 1. (אני יודע שזה קשה לשער), אבל האם לדעתך מחלתה פעילה כרגע? (בגלל החום שלא יורד והכאבים שמחמירים, אני רוצה לציין שבבדיקות דם הכל תקין)? 2. עד לפני מס' חודשיים היא מעולם לא סבלה מכאבי בטן, האם הדבר הגיוני? (או שחולי קרוהן סובלים כל חייהם מכאבי בטן, גם כשהמחלה אינה פעילה) 3. הרופא הפרטי אמר שלפעמים כל הבדיקות יוצאות תקינות ורק אחרי חצי שנה רואים סימנים של המחלה בבדיקות (האם באמת כך הדבר)? אני מקווה שאני אצליח לשכנע אותה בעקבות הדברים שרשמת לי להיבדק, היא פשוט ממש חוששת שבמידה ומחלתה תתגלה היא לא תוכל לשרת בצבא גם כמתנדבת (אך אני אגיד לה את מה שרשמת לי בתקווה שהדבר יעזור). ואם זה לא יעזור אני מקווה שהצבא יחייב אותה להיבדק לאור התשובה של הרופא הפרטי. בכל מקרה המון תודות (ואני מקווה שהיא אינה באמת חולה במחלה אף על פי תשובתו של הרופא המומחה ובמידה והיא כן חולה במחלה הצבא יאשר את הטיפול בבית חולים שלכם).

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול