רפסל - איך התרופה עובדת?

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול

16/09/2004 | 21:47 | מאת: יעלה

שלום התחלתי לקחת רפסל, בעצת רופאתי, היום ממש. רציתי לדעת קצת יותר איך התרופה עובדת, מה תופעות הלוואי האפשריות שלה, וכמה מהר היא מתחילה להראות את השפעתה. שאלה נוספת היא האם יש מניעה לקחת אותה במקביל לציפרוקסין, והאם יש בעייה לקחת גם נורופן (לא על בסיס קבוע, רק כתשובה לכאבי מחזור) במקביל? שאלה אחרונה. (אני חושבת). האם נצפה אצל חולות קרוהן קשר למחזור החודשי? אחרי הוסת ועד כמה ימים לפני הביוץ המשוער, אני מרגישה הרבה יותר טוב. מאמצע המחזור אני מתחילה להרגיש פחות טוב, יש לי חום (נמוך אבל מוחשי) ובאופן כללי מצבי נהיה די גרוע. שוב, עד קבלת המחזור, אז מצבי מתחיל להשתפר. זה ככה כבר כמעט חצי שנה, באופן שהקשר בין הדברים נהיה ברור. אמנם יש לזה הסברים ברפואה סינית, אבל תהיתי האם יש לרפואה המערבית היכרות עם מצב כזה. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
16/09/2004 | 23:36 | מאת: ד"ר אייל גל

רפאסל שייכת לקבוצת ה 5ASA שהן תרופות אנטי דלקתיות בעלות פעולה דומה לאספירין. התרופה מתפרקת במעי ולכן משפיעה בעיקר במעי הגס וסוף המעי הדק. יחסית אין הרבה תופעות לוואי אך עלולים להופיע שלשולים, כאבי בטן, חום, פריחה אלרגית הפרעות בתפקודי כבד ועוד אך השכיחותץ של תופעות אילו נמוכה. שינויים הורמונליים יכולים להשפיע על חומרת המחלה אך ההשפעה היא אינדיבידואלית. נורופן השייך לקבוצת ה NSAID אינו מומלץ בעיקרון לחולי מחלות מעי דלקתיות ועלול לגרום החמרה. ד"ר גל

17/09/2004 | 01:02 | מאת: יעלה

אך יש דבר אחד שלא ענית לי עליו, והוא מה משך הזמן הצפוי עד לקבלת שיפור. כרגע אני במצב די קל - אין לי שלשולים בכלל, אין זיהום, אין אבצסים, אך יש מעט חום נמוך מתמשך. ולכן רציתי לדעת האם אפשר לצפות לשיפור כבר אחרי כמה ימים או שרק אחרי כמה שבועות. תודה.

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול