כמה שאלות חשובות לפני הבדיקה של הגסטרו

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול

14/01/2014 | 11:35 | מאת: חסוי

אז ככה במשך כשבועיים יש לי כאבים חזקים בבטן (למעלה) את האמת זהו כאב שמרגיש יותר חיצוני מאשר פנימי. אחרי שבועיים הכאבים האלה תקפו אותי ממש חזק באמצע הלילה וגרמו לי ללכת ל-מרל"ם כדי לבדוק את זה הרופא שאיבחן אותי אמר לי שקיים סיכוי לחידק הליקובקטור. והמליץ לי לקחת כדורים שנקראים גסטרו והמליץ לי לעבור בדיקת נשיפה בקופת חולים. ומעבר לכך לפנות לרופאה שלי בקופת חולים. קבעתי אליה תור, אך לא יכולתי לחכות אז פניתי לסניף אחר של "כללית" כדי לבדוק שוב מה זה. הרופאה שאיבחנה אותי שם אמרה לי שקיים סיכוי לחיידק ובנוסף לדלקת ואולי לעוד כמה דברים אבל רק בבדיקת הגסטרוסקופיה יהיה אפשר לדעת הכל בבירור מאשר תבחין הנשיפה שיכול לגלות רק אם קיים החיידק ולא מעבר. ובנוסף הביאה לי מרשם לא לכדורי ה"גסטרו" שהרופא הראשון המליץ לי, אלא כדורי "לנטון" בטענה לכך שהם יותר טובים. זה מה שעשיתי, קניתי את הכדורים והתחלתי לשתות אותם באופן של פעמיים ביום (חצי שעה לפני האוכל) אחרי יומיים התור שלי הגיע לרופאת המשפחה שלי. הסברתי לה את הכל כמו שאני מסביר פה, איך זה התחיל. מה אמרו לי, וכל זה. בעיקרון היא אמרה לי את אותם דברים שהרופאה לפניה אמרה לי. ושצריך לקבוע תור לגסטרוסקופיה ושזאת הבדיקה הכי מקיפה ומדוייקת שיש לדברים מסוג זה. והוסיפה שהבדיקה הזאת יכולה להתבצע אפילו רק לאחר מס' חודשים ולא במיידי בעקבות לכך שיש כל כך הרבה תורים לבדיקה הזאת מדי יום. וגם לגבי כדורי ה"לנטון" שאלתי אותה - היא אמרה שהם טובים ושהרופאה השניה שהביאה לי אותם צודקת, הם יותר טובים מה-"גסטרו". וגם הוסיפה לי עוד דבר שנקרא "מאלוקס" שזה בעצם שקיות תרחיף לטיפול בצרבת ובריפלוקס (החזר) קיבתי-ושטי. שאת האמת אין לי מושג מה זה אומר חח, אבל רכשתי גם אותם ואני אמור לשתות אותם במידת הצורך ולא קבוע ובהפרש יחסי מה"לנטון" אז ככה השאלות שלי הם כאלה- אני בדקתי קצת באנטרנט והבנתי שמי שקיים אצלו החיידק הזה אמור לראות עוד סימנים שמעידים על כך כגון : צרבות, בחילות, צואה שחורה או לא תקינה ועוד.. אצלי הכל בסדר, כאילו רגיל גם מבחינת האוכל, הרעב והכל.. הדבר היחידי הוא הכאבים שלפעמים נעלמים לכמה שעות אפילו ללא משכך כאבים. ולפעמים גם לא נעלמים אחרי שנטלתי 3 פעמים משכך כאבים. פשוט כאבים שבאים והולכים מתי שבא להם, אין לזה קביעות. בהתחלה זה התחיל לי רק בלילות, האוכל היה מרגיע את הכאב. אך אחרי שבועיים זה התגבר. בקיצור כל הסיפור הזה מדובר בקצב זמן של שבועיים וחצי גג. אני מדבר מבחינת כאבים, אולי זה קיים יותר זמן ואפילו שנים. אבל מבחינת כאבים זה שבועיים וחצי גג. מה אתם חושבים בכל זאת שזה יכול להיות? האם זה מסוכן? האם שווה לקחת את הסיכון של הבדיקה הפולשנית שהבנתי שהיא 99% דווקא מוצלחת ? כי פשוט עיינתי בכל כך הרבה מקומות באנטרנט וכל מי שהובחן אצלו חיידק או דלקת סבל מעוד דברים ולא רק כאבים. וגם הבנתי שיש בעיות שחוזרות אחרי כמה שנים גם אם מטפלים בזה בזמן, זה יכול לקרות גם לי בסיפור הזה ? הם באמת כדורי ה"לנטון" יותר יעילים מהכדורי "גסטרו" ?! האם ה"מאלוקס" הזה באמת יעיל ? בקיצור אשמח לכל פרט לגבי הסיפור הזה שלי. תודה מראש ! ונקווה רק לבשורות טובות.

לקריאה נוספת והעמקה

לא ציינת בת כמה את? אם מתחת ל - 55 לא חייבים לבצע גסטרוסקופיה אלא ניתן לבדוק את קיום החיידק גם באמצעות תבחין נשיפה לחיידק הליקובקטר פילורי. איני מקבלת את העיניין שאם יש חיידק הוא גורם לעוד דברים. אנו יודעים שיש אנשים שחיים עם החיידק הרבה זמן ולא יודעים את זה. רק אחד מתוך 13 אנשים יהנה מהכחדת החיידק. כלומר רק באחד מתוך 13 הכאבים אכן נבעו מהחיידק.

14/01/2014 | 20:19 | מאת: חסוי

קודם כל אני גבר ולא בת. ונכון שזה לא מחייב ויכול להיות רק כאב וזה עדיין חיידק. השאלה שלי עד כמה זה בטוח שזה חיידק כל עוד לא נעשתה בדיקה משמעותית להבין מה זה באמת. חשבתי פשוט אולי יש אופציה לבדיקה נוספת "יותר נוחה" מאשר הגסטרוקסופיה ?! ואם אין וחייב רק את הבדיקה הזאתי (כמובן שאני מעדיף בדיקה כוללת ומקיפה) יש הצלחה גבוהה לסילוק החיידק לצמיתות לאחר הטיפול שאקבל ? ורציתי בנוסף לשאול מה כדאי לי לאכול ומה אסור בינתיים ?! תודה מראש !

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול