חיידק ודלקת=צריך עזרה איך להמשיך ולגבי בדיקות

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול

12/01/2014 | 23:21 | מאת: tomerisrael

שלום רב! הייתי מטופל אצל גסטרואנטרולוג במשך שנים עוד מגיל קטן, אני סובל שנים מהקיבה ועכשיו כנראה שזה חוזר לי, ישלי היסטוריה עם הבעיות בקיבה...חשוב לציין שהייתי מטופל תרופתית ישלי חיידק בקיבה כיב קיבה ודלקת עוד מגיל קטן, זה הולך וחוזר הולך וחוזר ועכשיו אחרי שקט של תקופה זה שוב חזר, ערכתי הרבה בדיקות ואפילו מספר פעמים לפני כמה שנים והתגלו ממצאים חיוביים(בדיקת נשיפה,וגסטרסקופיה=הבדיקה שמכניסים צינור עם מצלמה בהרדמה) השאלה שלי היא מה לעשות עכשיו? איך להמשיך מכאן? והשאלה העוד יותר חשובה: למה אי אפשר לעשות בדיקה אחרת חוץ מהגסטרוסקופיה? אני כל כך פוחד מהבדיקה הזאת שאני מעדיף לא ללכת לרופא ולמות.... מה הסיכויים שאם אני פונה לרופא אחר בתור חולה בלי היסטוריה רפואית ואני מסרב לעשות את הבדיקה הפולשנית הגסטרוסקופיה הזאת והוא מציעה לי משהוא אחר? האם יש הבדלים בין הבדיקות למטופל חדש בלי היסטוריה רפואית?מהם ההבדלים מבחינת האמינות? מה רופא יעדיף לתת למטופל חדש ללא היסטוריה של המחלה, והאם זה יכול להיות נטול לבחירת המטופל? תודה ושבוע טוב.....

לקריאה נוספת והעמקה

לא הבנתי את ההגדרה מטופל חדש. אם בעבר היה חיידק וכעת הוא חזר - אפשר לוודא את זה בתבחין נשיפה ולווא דווקא באמצעות גסטרוסקופיה], אז יש מספר קווים של טיפול ורואים מה לא קיבלת בעבר ולפי זה מתאימים טיפול. כמו כן ניתן לקחת תרבית של החיידק בביופסיה בגסטרוסוקפיה ולראות ספציפית למה החיידק רגיש.

15/01/2014 | 02:15 | מאת: tomerisrael

תודה רבה דוקטור על התשובה, אשמח אם תוכל להתייחס לדברים הנוספים שנשאלו בשאלה המקורית למעלה אם עכשיו בא מטופל חדש לרופא ונרתע מהבדיקה הגסטרוסקופיה הזאת=פחד מוות , ישנה אפשרות לעשות רק תבחין נשיפה או בדיקה אחרת?

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול