לקיחת פמוטידין לאורך זמן רב

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול

06/11/2013 | 22:41 | מאת: יובל

שלום , לאחר שנמצא לי הליקובקטר וסבלתי מכאבים באזור רום הבטן כ4 חודשים ניתן לי הקוקטיל שכולל בתוכו בין היתר אומפרדקס. לאחר כחודש של לקיחת הקוקטיל , החיידק נעלם אך הכאבים נמשכו והמשכתי לקחתי את האומפרקדס בהוראות רופא גאסטרו . שזה לא עזר הרופא נתן לי ליפרזול פעמיים ביום בוקר וערב ושזה לא עזר קיבלתי פמוטידין . אני לוקח בוקר וערב את משפחת הכדורים הללו מזה חודשיים באופן רצוף . האם אני עושה לעצמי נזק לכבד , או לאיברים אחרים בגוף ? אני לא יודע אם להפסיק לקחת את הפמוטידין שמאז שהתחלתי לקחת אותו פעמיים ביום נעלמו לי הכאבים ! האם זאת תרופה שאני לוקח כרצוני ? או שחובה עלי להפסיק לאחר זמן קצוב (שאיני יודע מהו ) . תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

פמוטידין עובד במנגנון שאחרי כמה זמן הגוף מתרגל אליו לכן זה קצת מתמיה שהוא עדיין עוזר לך. לכן מציעה בכל זאת לנסות להפסיק, ולראות איך אתה מרגיש גם בלי.

13/11/2013 | 22:10 | מאת: יובל

תודה רבה על התגובה . האמת ששכחתי לקחת בבוקר כדור ובאמת הרגשתי את אזור רום הבטן כואב , לא כמו בעבר אבל מספיק בשביל להבין שהכדור עדיין עוזר לי . לנסות לחזור לשימוש בלנסופרזול ? אני מפחד ששימוש רב בכדורים אלה יפגעו לי בכבד ובאיברים נוספים בגוף. תודה רבה ד"ר.

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול