Barrett esophagus - קבלת מידע

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול

12/02/2009 | 20:58 | מאת: מבקשת מידע

שלום. רציתי לשאול לגבי: Susp. Barretts esophagus אם ה-BIOPSY יאושש את האבחנה: 1. האם קיים טיפול? ומה הטיפולים המקובלים? 2. מה הנתון הסטטיסטי, שהתאים יהפכו ממאירים? 3. האם יתכן, שכאבים עוויתיים בהתקפים, באיזור רום הבטן, (בעצם, באיזור הושט תחתונה,), הם יכולים להצביע על האבחנה המשוערת? (כאב עוויתי קשה ביותר, שנמשך בהתקפי התכווצויות באיזור הנ"ל במשך שעות רבות... ולאחר שחלף: נעלם כל הכאב. (בGASTROSCOPY נצפו "לשונות אדמדמות בחלק הדיסטלי של הושט.) כמובן, שאין אני מצפה לתשובה ספציפית מעל גבי הפורום, אך מאחר ואין לי כלל ידע בנושא זה, הרי שהייתי רוצה לצבור מידע ממך, למרות שבעצם האיבחון והטיפול ייעשה ע"י רופא מהשורה הראשונה של גסטרואנטרולוגיה. מעבר לכך, לו הייתי יודעת יותר קודם לכן על התסמונת, הרי שהייתי כבר פונה לפני כשנה, אז החלו ההתקפים. פניתי כשכבר עוצמת הכאבים איומה). #האם אפשרי מצב, שהאבחנה אכן תצביע על נכונותה - מהי הפרוגנוזה (כמובן שבאופן כללי. הרי אינך יכול לתת מידע ספצפי אלא רק סטטיסטי) לגבי הפיכת התאים לממאירים? תודה רבה. בחודה, בחורה בריאה... שבוקר אחד מתעוררת עם כאבי תופת, שחולפים כלא היו...וההתקפים חוזרים.... מדי פעם. (אגב, אין לי צרבת).

לקריאה נוספת והעמקה
12/02/2009 | 21:01 | מאת: מבקשת מידע

שאלה: זו הפעם הראשונה שאני בפורום ואני רואה, שאין תשובות זה זמן מה. יש סיבה? ד"ר אייל גל אינו עונה עתה? תודה

14/02/2009 | 15:12 | מאת: ד"ר אייל גל

הטיפול המקובל בתסמונת בארט היא ע"י תרופות מקבוצת ה PPI במינון גבוה על מנת למנוע חומציות בושט. הסיכון לממאירות הוא קטן והוא פחות מחצי אחוז לשנה ובנשים זה נדיר עוד יותר. בנוסף יש להיות במעקב ע"י גסטרוסקופיה מדי כמה שנים כדי לזהות התמרה טרום ממאירה של הבארט ואז הטיפול משתנה לכריתה אנדוסקופית של הרקמה , צריבה או אף ניתוח בהתאם לממצאים. כאבים עוויתיים ברום הבטן אינם אופייניים לתסמונת זו ובחלק מן האנשים יש צרבות שיכולות גם להעלם עם הופעת רקמת בארט. ד"ר גל

15/02/2009 | 15:55 | מאת: מבקשת מידע

שלום ד"ר גל. תודה לך, על תשובתך לגבי מידע אודות Barrett esophagus. עדיין אני בהמתנה לתוצאות ה-BIOPSY. (זה עדיין בבחינת חדש) הדבר המטריד אותי הוא, שהיו לי 3 התקפים קשים מאד, של כאבים עוויתיים (התכווצויות קשות) שנמשכו (כמו צירי לידה) במשך 8-12 שעות. כשהכאבים החזקים היו בנקודה אחת ממוקדת: באיזור רום הבטן, (סיום הושט). זה המקום, בו גם נראה בגסטרוסקופיה איזור החשוד לבארט. ("לשונות"). מטריד אותי, שאולי זה משהו אחר, שאנחנו מפספסים. כי אמרת, שכאבים עוויתיים אינם אופייניים לתסמונת זו. הכאבים העוויתיים בבטן עליונה, היו כמו צירי לידה, כאילו שהקיבה מתהפכת....מלווה בהקאות ותחושה, שלא יכולתי אפילו לנשום מרוב כאב. (ובגסטרוסקופיה ראו רק את ה"דלקת הזו של הלשונות האדומות"..בבסיס הושט. 3 התקפים, (בהפרשי זמן של כמה חודשים זה מזה ) שנמשכו שעות רבות, וההתקף נרגע לחלוטין, (עבר לגמרי, כאילו לא היה קודם) לאחר מתן I.V TRAMAL 100 ומתן HYDROCORTISONE I.V. (יש לי אי יצירה של קורטיזול באדרנלים). *הכירורג סרב לתת לי סטרואידים, ואני התעקשתי. אמרתי, שבלי קשר למה שיש לי, אין לי יצירת קורטיזול ואני חייבת בכל מקרה של STRESS ליטול אותם. הוא סרב, ואני התעקשתי,וב-3 המקרים, ההתקף עבר לחלוטין, לאחר מתן הטרמל והסטרואידים. כאילו לא היה . אני עתה פוחדת, שיבוא התקף רביעי, כי לא קיבלתי שום טיפול מאז הגסטרוסקופיה, וחוששת, שאולי מדובר באבחנה אחרת. (C.T לא בוצע בי). כתבתי לך הרבה שורות..ואני מקווה, שתהיה סבלני...להשיב, כי אני יודעת שאינך יכול לתת תשובה, (הואיל ולא נבדקתי על ידך) אלא רק מחשבות. מה אתה חושב? ועוד שאלה: אם אני תושבת הקריות, האם ניתן לפנות לרמב"ם? או למרפאות חוץ? (אני חברת "שירותי בריאות כללית".) מקווה, שלא התעייפת מהשורות הרבות... ושיהיה לך שבוע נעים וטוב.

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול