קפל עור צווארי
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
כעת אנו בשבוע, 19+2, התבחין המשולש (חלבון עוברי) תקין לחלוטין, גם השקיפות העורפית. ביצענו סקירה מוקדמת ב 15+4, הממצא היחיד היה קפל עור צווארי בעובי 4 מ"מ, למרות שקראתי שרק מעל 5 מ"מ נחשב לא תקין, הנ"ל צויין בדו"ח, ועברנו ייעוץ גנטי. בייעוץ הגנטי נשלחנו לסקירה ממוקדת למטרת מדידת קפל העור הצווארי (לביצוע מיידי, לפני שבוע 20), ביצענו מי שפיר (טרם התקבלה תשובה) ונשלחנו לאקו לב עובר (יבוצע בשבוע 23). ביצענו כעת (ב 19+2) את הסקירה הממוקדת, והקפל הנמדד הינו 6 מ"מ. 1. במידה ומי השפיר ואקו לב יהיו תקינים, האם יש משמעות למדידה הנ"ל ? 2. האם ממצא יחיד לא תקין, של קפל עור צווארי, יכול להעיד על בעיות אחרות פרט לנונן ? 3. כיצד ניתן לבדוק בוודאות תסמונת נונן ? (הכוונה היא לבדיקה ספציפית לאישוש/שלילת Noonan, מכיוון שלא תמיד מי שפיר ו/או אקו לב מזהים Noonan) תודה רבה.
הפורום הזה הוא פורום תמיכה בלבד. מומלץ ביותר לדבר עם גנטיקאי. מקוה שהכל בסדר. צביה רן היא-לה - נשים מטפלות בנשים ברפואה משלימה www.heal-la.co.il 08-9263369