עיסוי פטמות
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בשבוע 38, חברות הציעו כדי לזרז לידה להתחיל בעיסוי פטמות. אם זה יגרום להפרשת חלב מוקדמת , אין בעייתיות מבחינת התינוק שלא יקבל את החלב המיוחד הזה? מה מהיבט על גודש בחזה- זה יכול להתחיל כבר עכשיו? איזה עוד אמצעים יש לזירוז והקדמת הלידה ? האם קריאת קרומים ע"י רופא מומלצת???- לא פגיעת מיים !!!! או שעלולה לגרום נזק לרחם ???
שלום ורד ! עיסוי פטמות יעיל בד"כ רק אם הלידה היתה מתחילה בכל מקרה בזמן הקרוב. הוא לא "מאבד" מן הקולוסטרום (הגוף ממשיך לייצר אותו עד אחרי יומיים הלידה) ולא יוצר גודש - כי לא מדובר בכמות שמעל טיפות בודדות. הפרדת קרומים, או סטריפינג - זו פעולה מאד כואבת, וגם יעילותה מוטלת בספק. אומרים שהליכה מרובה יכולה להועיל לזירוז, וכן לישת בצק. אני בדיעה שאם אין הכרח רפואי - לא כדאי לזרז. הגוף יודע מתי הזמן הנכון לעובר להיוולד, ואם יש הכרח רפואי - יש זירוז תרופתי, שמתבצע בחדר לידה. לידה קלה !