גודל עובר
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ! לפי ווסת אחרונה אני אמורה להיות בשבוע 16 אך לפי אולטרסאונד ראשוני שעשו לי תיקנו את השבוע לשבוע פחות כלומר אני 15 . בסקירת איברים שעשיתי השבוע נמצא כי העובר גדול בשבוע (כלומר מתאים לווסת שהיתה אך לא לתאריך המתוקן) העובר היה מתאים לשבוע 15+4 ושקל 119 גר' נאמר לי שזה עובר גדול שיוולד 3800 צפונה מה מהלחיץ אותי מהפחד שהלידה תהיה קשה ואולי זה יהיה קיסרי? האם ניתן להעריך דבר כזה בשלב כה מוקדם ? האם העובר גדול מדי?
שלום שירלי ! אני לא רופאה. בשבועות מוקדמים כל סטייה של מילימטר במדידה יוצרת פער גדול בהערכות. אל תקחי את גודל העובר הצפוי כהבטחה. עוד קצת מוקדם להרגיע, ובכל זאת : אם אינך סכרתית - אין בעיה ללדת בלידה רגילה תינוק של 4 ק"ג (יש לי כמה כאלה משלי...) ואפילו יותר, ולא בניתוח. אבל את הדאגה הזו תשאירי לעתיד ... המשך הריון קל ובריא !