שקיפות עורפית
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, עד כמה חשוב להדגים את עצם האף בשקיפות העורפית שבה נמצא שעובי הנוזל הינו 3 מ"מ ומה בעצם זה אומר? כמו כן, ביצעתי את בדיקת הדם הנלווית לכך. האם התשובה של בדיקה זו אמורה בעצם לקבוע סופית במידה וקיים פגם כרומוזומלי ולא יהיה צורך לבצע דיקור מי שפיר? או שבעצם אין קשר ולמרות הכל אאלץ לעבור דיקור מי שפיר?
שלום קרן ! אני לא רופאה. בבדיקה נבדקים כמה מדדים, שכל אחד מהם עלול להיות קשור לתסמונת דאון. אם כולם תקינים - הסיכון לתסמונת נמוך מאוד (אבל עדיין קיים - כי הבדיקה נותנת תשובה סטטיסטית בלבד, ולא תשובה ודאית כמו מי שפיר). אם אחד מהם לא תקין (3 מ"מ זו תוצאה גבולית) אבל שאר הערכים תקינים - הסיכון יחושב בהתאם. ככל שנמדדים יותר ערכים (שלושה בבדיקת הדם, השקיפות ועצם האף) הדיוק של הבדיקה גבוה יותר. עוד מידע על הבדיקה : http://www.yoledet.co.il/tests-during-neck.htm המשך הריון קל ומוצלח !