סיסי שליה ומי שפיר
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בת 29 הריון ראשון, בשקיפות העורפית נמצא 3.5, בעקבות כך עברתי סיסי שליה, עם תוצאה תקינה. מתלבטת מאוד האם לעבור גם דיקור מי שפיר, אשמח להסבר על ההבדלים בין שתי הבדיקות ועל רמת האמינות של כל אחת מהן. (נמצאת כרגע בשבוע 17 וצריכה להחליט).
שלום רעות ! אני לא רופאה. להבנתי, שתי הבדיקות בודקות את מבנה הכרומוזומים של העובר. ההבדל הוא שלעיתים בסיסי שיליה מתקבלת "מוזאיקה" שאינה שייכת לעובר, אבל אצלך הבדיקה היתה תקינה, אז זה לא רלבנטי. לפעמים בודקים חומרים שהעובר מפריש לתוך מי השפיר, אבל למיטב ידיעתי זו בדיקה יעודית שלא מתבצעת אוטומטית בכל דיקור. בשורה התחתונה - למיטב ידיעתי הבדיקות חופפות, ולכן הדיקור מיותר עבורך, אבל כמובן כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל לפני קבלת החלטה כזו. הריון קל ומוצלח !