ציסטיק פיברוזיס
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בשבוע 17 להריוני ובבדיקות גנטיות שעשיתי נמצא כי אני נשאית גן של ציסטיק פיברוזיס- CF. בעלי מתכוון גם כן לעשות בדיקה לגילוי הגן ושאלתי היא: 1. האם יש לנו סיכוי לילד חולה ב-CF במידה שבן זוגי נשא של הגן ? 2. האם יש לנו סיכוי לילד חולה ב-CF במידה שבן זוגי לא נשא של הגן ? 3. האם ילדי יורש ממני את הגן הנ"ל בכל מקרה ?
שלום ליאת ! אם בן זוגך אינו נשא - יכולים להיוולד לכם ילדים בריאים לחלוטין או נשאים, כמוך. אם גם הוא נשא - בכל הריון יש סיכוי של 25% לילד בריא לחלוטין, 50% לילד נשא, ו-25% לילד חולה. מצב שבו שניכם נשאים יצריך בדיקת מי שפיר (או סיסי שיליה) בכל הריון, כדי לוודא מה מצבו של העובר. מכיוון שאת רק נשאית - הסיכוי שילדיך ירשו את הגן הפגום הוא 50% בכל הריון. מקווה שתעדכני בתשובה טובה, ובהצלחה !