אדמת
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בשבוע ה - 10. מבדיקות הדם שערכתי עלה כי אינני מחוסנת לאדמת. האם ניתן להתחסן כבר עכשיו, והאם אם אהיה מחוסנת, ילדי היקר שייצא בעזרת השם לעולם יהיה פטור ממחלה זו?
שלום לילך ! אני לא רופאה, וכדאי להתייעץ עם רופא - אולי בפורום מחלות זיהומיות. לפי מה שידוע לי, אסור לחסן בהריון - זה מסוכן לעובר ממש כמו המחלה עצמה (ולא מחסן אותו. מחלות לפני גיל שנה, בערך, לא מחסנות - כי מערכת החיסון של התינוק עדיין לא עצמאית ובשלה עד גיל שנה). את החיסון תשלימי אחרי שתלדי, ולאחר החיסון אסור להרות במשך שלושה חודשים - לכן כדאי להתחסן קרוב ככל האפשר ללידה, כדי לא להגיע למצב של הריון חדש סמוך מדי לחיסון. את התינוק/ת שלך תחסני בגיל שנה בערך, לפי תוכנית החיונים, בלי קשר לחיסון שאת תקבלי. ובינתיים, תתרחקי מילדים חולים, לפחות בחודש הקרוב... הריון קל ובריא !