דיכאון אחרי לידה
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני יודעת שדיכאון אחרי לידה זו תופעה שכיחה. אני מעוניינת לדעת מהי הסטטיסטיקה של נשים הלוקות בתופעה ועד כמה הדבר יכול לשבש את היכולת לתפקד כהורה. אשמח באם ישנם מאמרים אליהם תוכלו להפנות אותי.
שלום אור ! אני חושבת שצריך להבחין בין שתי תופעות שונות : יש "בייבי בלוז", הדיכדוך שאחרי לידה. זו הנפילה של ההורמונים ביום השלישי בערך שגורמת ליולדת להיות רגישה בצורה קיצונית, לבכות בקלות וכדומה. זו תופעה שכיחה מאד, שרוב היולדות מתנסות בה. יש גם דיכאון אחרי לידה - וזה דבר שונה לגמרי, ונדיר יותר. מדובר בעצב ברמה כזו או אחרת, שמונע מהיולדת לתפקד ולעיתים מביא איתו מחשבות על פגיעה בתינוק או מוות. אני זוכרת שקראתי ספר של תמר קרון על דיכאון אחרי לידה - נשים ורודות, או נשים בוורוד. נסי לחפש בגוגל - בוודאי תמצאי חומר רב בנושא. בהצלחה !