שאלה לד"ר !!
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ותודה על ההתייחסות : שאלתי היא האם מותר לשתות תרופות כגון-אופטלגין,קולדקס במהלך הריון . הנני נמצאת בשבוע 33 וחליתי בשפעת , מה עליי לעשות ?? האם מומלץ לשתות כדורים או עדיף לוותר ? האם תרופות כגון אופטלגין/קולדקס לא יפגעו בעובר ? אודה על ההתייחסות . . .
ככלל עדיף בהריון להמנע מנטילת תרופות מיותרות,אולם במידה וקיימת סיבה רפואית (כמו מחלת חום) ויש צורך בטיפול תרופתי איין מניעה כוללת אלא יש לבדוק כל תרופה ותרופה. קבוצת התרופות אקמול/אופטלגין מותרת בהריון לעומת זאת קולדקס מכילה קודאין שאיננו רצוי בהריון- לפיכך איין לבצע הכללה אלא להתיחס לכל תרופה ותרופה