מי שפיר
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ברצוני לדעת בדיוק לאחר כמה זמן ניתן לראות בעיה במי שפיר ? כלומר מה אורך זמן גידול התאים? כמו כן האם קיימת קורלציה בין סקירה מוקדמת (לא שקיפות) לבין התוצאה במי שפיר. בברכה רונית
זו שאלה יפה !. הזמן המקובל לגידול תאים מדגימת מי השפיר הינו בממוצע כ- 3 שב' , אולם לאחרונה פותחה שיטה של FISH של בדיקה מהירה לנוכחות הפרעות כרומוזומליות ספציפיות( לא מתקבלת תשובה לגבי הפרופיל הכרומוזומלי של העובר אלא רק בדיקה לנוכחות שינויים בכרומוזומים ספציפיים). הבדיקה האחרונה עורכת כיממה. לגבי השאלה השניה נראה שקיימת כאן אי הבנה בסיסית. בדיקת האולטרסאונד בודקת מומים מיבניים, כלומר מומים באיברים(לדוגמא- מום לב,עיוות בגפיים,עיוות בחוליות וכו') ואילו בדיקת מי השפיר בודקת מומים כרומוזומלים. בחלק מהתסמונות הכרומוזומליות קיים גם ביטוי להפרעה הכרומוזומלית במומים מיבניים (לדוגמא- בתסמונת דאון יש מומים בלב,בגפיים ועוד).