TSH
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בהריון בשבוע 28, גילו לי סוכר קצת גבוה והלכתי לרופא סכרת הוא שלח אותי לעשות בדיקות ובינהם TSH שיצא 4.21 (מסומן כערך גבוה) מה זה TSH? האם זה קשור לעובדה שמצאו לי סוכר קצת גבוה בהעמסה? מה ההשלכות של זה על ההריון? תודה!
TSH הינו הורמון המופרש מבלוטת ההיפופיזה ופועל על בלוטת התריס (תירואיד) להפרשת הורמונים אחרים. רמות גבוהות של TSH מצריכות בדיקה של הורמוני בלוטת התריס T3-T4 ובמידה והם נמוכים כי אז מדובר בהפרעה של "היפותירואידיזם" המצריכה טיפול. בהריון יש לעיתים רמות גבוהות בשל הורמון ההריון הדומה במבנה הכימי שלו ל- TSH . פני לרופא להסבר ובירור נוסף