ממה נובעת רעלת הריון?
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ואיך/האם ניתן למנוע אותה בהריון ראשון? מה הסימפטומים?
לפי מה שידוע לי, אי אפשר למנוע. הסיפטומים: בצקות + חלבון בשתן + לחץ דם גבוה. לפעמים זה מלווה גם בכאבי ראש ומן הבזקים בראייה. לי כל הריון יש רעלת, והלוואי והייתי יודעת כיצד למנוע אותה. ואם היה ניתן למנוע, את לא חושבת שהרופאים היו מונעים אותה?
המנגנון לרעלת הריון איננו ברור לחלוטין, קיימות מס' תיאוריות כאשר הבולטות שבהן מדברות על בעיה בזרימת הדם השלייתית. הסימנים השכיחים: עליה בל"ד מעבר ל- 140/90 , הופעת חלבון בשתן, תלונות על כאבי ראש,טשטוש ראיה, כאבים בבטן העליונה והופעת בצקות. בבדיקה ניתן לראות רפלקסים גידיים ערים ובבדיקות דם בנשים עם מחלה חמורה ניתן למצוא הפרעה בתפקוד הכלייתי והכבדי עם ירידה במס' לוחיות הדם .