שאלה לרופא
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום לרופא, ילדתי לפני כ-6 חודשים, לידת מלקחיים ללא חיתוך יזום. כתוצאה מכך היה לי קרע מהנרתיק לכיוון פי הטבעת באורך 2 ס"מ. האם זה נורמלי שעדיין יש כאבים בתפרים? הכאבים בעיקר מפריעים לי בעת קיום יחסי מין. מהי תקופת ההחלמה מתפרים? היום אני בהריון שנית בשבוע 14. האם יש דרך לפתור את הבעיה? האם בזמן הלידה אפשר לעשות תיקון לתפרים? אודה לך מאוד על תשובתך. ציונה.
לא צריך להיות כאב 6 חודשים לאחר לידה אם כי לעיתים הקרע והתיקון שבעקבותיו גורמים לעיוות אנטומי - במקרה זה אזי ההמלצה לבקש חיתוך אפיזיוטומיה יזום בלידה הבאה בדיוק על הצלקת ולנסות ולתקן את הפגם האנטומי. מומלץ שתיבדקי והרופא ינסה לאתר את מקור הכאבים.