קיסרי לאחר ניתוח בטן
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בת כ-30, לפני 10 שנים עברתי ניתוח בטן בשל מחלת מעיים להוצאת חלק מהמעיים - המחלה חלפה, נותרה רק צלקת ארוכה לאורך כל הבטן. הייתי בהריון ולידה רגילה לפני 4 שנים, וכעת אני בהריון שני. בהריון הראשון וגם בלידה לא נאמר לי שום דבר מיוחד בקשר לצלקת ולניתוח שעברתי. כעת שמעתי כי נשים בעלות צלקת מניתוח בטן נמצאות בסיכון אם יעברו ניתוח קיסרי ואף אם יעברו בדיקת מי-שפיר. האם יש קשר בין הדברים? מה הזהירות שיש לנקוט אם בכל זאת צריך לערוך ניתוח קיסרי?
הנושא שבדיון הינו לידה נרתיקית מול ניתוח קיסרי חוזר בנשים ניתוח קיסרי קודם. איין מדובר בניתוחי בטן אחרים, וה"צלקת" המדוברת היא הצלקת ברחם ולא בבטן. לכן, הסירי דאגה מלבך בנושא ה "צלקת" . איין קשר בין ניתוח בטן קודם לבין דיקור מי שפיר