ניוטרופניה ותאים לא בשלים
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני מזה כחודשיים מאובחנת כניוטרופנית בעקבות הגעתי למיון עקב כאבי בטן ואחרי בדיקות דם אובחנתי ב0.1 ניוטרופילים בדם. לאחר אשפוז וקבלת נפוגן עלתה הספירה ל1.2 ומאז במשך חודשיים ירדה וירדה עד שהגיעה ל0.25 ניוטרופילים. השבוע עשיתי בדיקת דם נוספת ויצא 1.3 ניוטרופילים תוך שבעה ימים ובעליה קיצונית מ0.25 של שבוע שעבר. אך בנוסף במשטח הדם שלי מופיע שיש לי 1% של promyelocyte שהבנתי שזה תא לא בשל של ניוטרופילים. אציין שספירת הכדוריות הלבנות שלי נעה בין 2-3.5 במשך החודשיים האלה וספירת כדוריות אדומות תקינה. לא הופיע לי בבדיקות הקודמות. מה זה אומר? האם יש חשש שזה מופיע במחזור הדם הפריפריאלי ויצא ממח העצם לא בשל? תודה רבה על התשובה
תאי לא בשלים יכולים להופיע בדם לאחר מתן נופוגן. במקרה שלך כדאי להיות במעקב המטולוגי במטרה להחליט האם יש צורך בבדיקת מח עצם.
בעקבות ירידת הניוטרופילים במשך החודשיים האחרונים אכן עשיתי בדיקת מח עצם ואני מחכה לתשובות אבל התא של promyelocyte הופיע בספירה רק השבוע. חודשיים לאחר שקיבלתי את הנפוגן ובמשך החודשיים האלה לא הופיע כלל אשמח להתייחסותך, תודה רבה