מינון קלקסן בהריון בסיכון גבוה
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בת 33 ובשבוע 15 להריון, אשר מוגדר בסיכון גבוה בגלל פקטור ליידן(5) ברמה של הטרוזיגוט ואחרי תסחיף ריאתי בגיל 19 בעקבות נטילת גלולות. אני שוקלת 50 ק"ג ונוטלת קלקסן במינון של 40 מ"ג ליום. ההמטולוג המטפל הפנה אותי לביצוע בדיקת דם של רמת הקלקסן בשפל וזו התוצאה שהתקבלה: ANTI X-A 0.05 IU/ML. בעקבות התוצאה הוא שוקל להעלות את מינון הקלקסן. מבקשת את חוות דעתכם בנושא. אודה לתשובתכם.
בעיקרון אין צורך לבדוק ANTI XA כאשר נוטלים מינון מונע של קלקסאן בהריון (40 מ"ג ליום). לגבי הסיבה הספציפית לביצוע הבדיקה במקרה שלך-כדאי לברר עם ההמטולוג שמכיר אותך לעומק. לדבי התוצאה: חשוב לדעת כמה זמן לאחר נטילת הקלקסאן נלקחה הבדיקה ומהן רמות הנורמה של המעבדה.