לוביה ירוקה- מחסור ב G6PD
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ביתי בת החמש שנים נולדה עם מחסור באנזים G6PD. הרגישות הידועה לפול ירוק. בראש השנה משתמשים בלוביה ירוקה, להפתעתי היא ממש זהה בהגדרה הבוטנית שלה ( מצ"ב ) : האם למנוע ממנה גם את אכילת הלוביה הירוקה? ממלכה:פול ירוק,מערכה:בעלי פרחים,מחלקה:דו-פסיגיים,סדרה:קטניתאים משפחה:קטניות,תתמשפחה:פרפרניים,סוג:בקיה,מין:פול, שם מדעי Vicia faba לוביה ירוקה,מערכה:בעלי פרחים,מחלקה:דו-פסיגיים,סדרה:קטניתאים משפחה:קטניות,תתמשפחה:פרפרניים,סוג:לוביה, מין:שעועית העין השחורה
לא ידוע לי על בעיה בחשיפה ללוביה בחסרי G6PD .לציין כי חסר בG6PD משמעותי בגברים ופחות בנשים כיוון שהאנזים נמצא על כרומוזום X.