תוסף ברזל
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, בבדיקות דם שערכתי לאחרונה נמצא כי בדמי המוגלובין 12.4, ברזל 20 פריטין 8. מאוד חלשה ולא יציבה. הומלץ לי על ברזל סולגאר 25 מ"ג. יש מעט תופעות לוואי (בחילות ומעט סחרחורת בעיקר). נוטלת שבוע, ללא שינוי בתחושה עדיין. שאלתי: האם ניתן לקחת 2 טבליות ביום? משמע 50 מ"ג? אם כן, איך ליטול אותן? יחד? לחוד? מה הפרשי השעות המומלץ בין טבליה לטבליה? האם תופעות הלוואי יכולות להיות מסוכנות במינון כזה? אודה לעצה
כדי למלא את מחסני הברזל צריך לקחת ברזל מספר חודשים. ניתן לקחת את הכדור פעמיים ביום ואף יותר אבל כשעולים במינון יש יותר תופעות לוואי במערכת העיכול כמו כאבי בטן ועצירות. לספיגה מקסימלית רצוי לקחת ברזל עם מיץ תפוזים ולא בסמוך לאוכל ןבעיקר לא בסמוך למוצרי חלב.