קרישיות יתר לפני טיפולי פוריות
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, בבדיקת קרישיות שהופניתי אליה לאחר שתי הפלות תוצאת פקטור 8 היתה גבוהה וכל שאר הבדיקות שהיו שם יצאו תקינות. רופא הפריון המליץ לי לחזור עליה לפני שאתחיל שוב טיפול. אם בדיקה זו תצא תקינה אז אין חשש לקרישיות יתר? כי קראתי שיש בדיקות רלוונטיות של פקטורים נוספים, כמו פקטור 9, 11, ואני הופניתי רק לפקטור 8 מבין הפקטורים שקיימים ....מה דעתך?
בדיקת פקטור 8 אינו מקובלת כיום כחלק מבירור קרישיות בהקשר של סיבוכי הריון ובעיות פריון. בנוסף, אין לתוצאות הבדיקה משמעות מבחינת ההחלטה על טיפול במדללי דם. כך שלדעתי אין צורך לחזור על בדיקה. כנ"ל לגבי בדיקות לפקטורים אחרים.