APLA גבולית בהריון
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, הנני בת 37 , עברתי 2 הפלות רצופות בשבוע 7 עקב הפסקת דופק. כעת הנני בהריון שבוע 7 ב"ה תקין. בבדיקת קרישיות יתר נמצא: Beta 2 Glycoprotein 1 IGM תוצאות: 7.2, 7.8, 8.1 בהפרש של חודשיים וחצי (הטווח התקין 0-5). כמו כן PTT LAC 49.9 (תקין 27-47). כל יתר התוצאות בטווח התקין. רופא פרטי המתמחה בהפלות חוזרות טוען שיש לי APLA גבולית ולכן המליץ לי על זריקות קלקסאן 60 מ"ג וכדור קרטייה 100 למשך כל ההריון . (אני שוקלת 60 ק"ג). לעומתו, רופאה המטולוגית מתחום המיילדותי טוענת שהמינון הדרוש לי הוא מניעתי בלבד (קלקסאן 40 מ"ג יומי ללא אספירין). מה היית ממליצה לי במצבי? תודה רבה מיקה
שתי הגישות מקובלות. כל רופא פועל על סמך נסיונו והגישות מגוונות. בתחום זה של קרישיות יתר והריון אין הנחיות חד משמעיות לכל סיטואציה ולכן רופאים שונים נותנים המלצות שונות.