אנמיה
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב בצעתי ספירת דם ערך ההמוגלובין 11.6 ןההמטוקריט 36.4 לפני שלשה חודשים ההערכים היו בנורמה המוגלובין 12.5 ןההמטוקריט36.4.אני בת 65 סובלת מסכרת האם הירידה הזאת יכולה להיוןת מדימום פנימי כלשהו. בברכה לילי
לפי הערכים שציינת יש ירידה קלה בהמוגלובין אך השינוי הוא מינורי ודורש מעקב. במקרה ויש דימום סמוי בד"כ נוצר מצב של חסר ברזל, לכן במידה והמוגלובין יורד כדאי לבדוק את מחסני הברזל כולל פריטין, ברזל וטרנספרין. מטופלים עם סכרת לוקחים לעיתים מדללי דם כמו אספירין שעלולים לעורר דימום קל סמוי. לציין כי יש סיבות רבות לירידה בהמולגובין ולא רק דימום. את הבירור יש לערוך דרך רופא המשפחה.