שקיעת דם מוחשת
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, ביולי האחרון עשיתי בדיקת דם שגרתית, שקיעת דם הייתה מעט מוחשת (ESR 48). האחות ביקשה שאערוך שוב את אותה הבדיקה כעבור מספר חודשים והיום עשיתי שוב בדיקת דם, התוצאה היא ESR 59. להבנתי המספרים היו אמורים לרדת ובמקום זאת הם עולים. על מה בדיקה זו מצביעה ? אילו בדיקות יש לערוך כעת כדי לדעת מה העיניין (במידה ובכלל יש עניין)? יש לציין ששאר התוצאות תקינות לחלוטין, אני אישה בריאה בת 31. פירוש הבדיקה באינטרנט קצת מלחיץ (דלקת/גידול), אשמח להרגעה... תודה מראש!
שקיעת דם היא בדיקה לא ספציפית ואיננה "המטולוגית"... אך בודאי שאין להתעלם ממנה. כדי להעריך מה הסיבה, הרופאה שלך צריכה לבדוק אותך ואולי לבצע בדיקות עזר... ועוד.