דימום ו-ITP
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני חולת ITP. בבדיקה אחרונה התוצאה הייתה 38000, אפשר לומר תוצאה יציבה בחודשים האחרונים. לא טופלתי עד כה בסטרואידים. תמיד הרופא שולח אותי הביתה עם אזהרה: אם יש דימום מייד לפנות למיון. השאלה שלי היא, מה זה אומר דימום? איזו רמה של דימום אמורה להזניק אותי למיון? האם כל דימומון קטן מהאף או מהוגינה (שלא בזמן הווסת) אמור להדאיג או שהכוונה היא לדימום משמעותי? לאיזה דברים אני עוד אמורה לשים לב כדי לדעת אם לפנות למיון?
כל דימום חריג, ספונטני, או כזה שלא נעצר בצורה "רגילה" ומוכרת. כל הופעה של המטומות מרובות בעור, פורפורה (נקודות מרובות) או כל דבר אחר חריג... או כל דבר שאין לך הסבר או פתרון עבורו. ברור שדמם וסתי רגיל אינו חריג..