בדיקת רמת קרישה ללא קומדין
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ד"ר, יש לי שלוש שאלות בבקשה, 1. האם בדיקות PT מראות רמת קרישה מהימנה גם כאשר לא נוטלים קומדין, או שהבדיקות האלה רלוונטיות רק כאשר נוטלים קומדין? (בקיצור, אם לוקחים פלאוויקס או אספירין יש טעם לעשות אותן?) 2. האם מותר ליטול פלאויקס (קלוד) ואספירין ביחד בו זמנית. אני שמעתי פעם שאסור לקחת פלאוויקס ואספירין. האם זה נכון? 3. איזו תרופה נוגדת קרישה אסור לערבב עם תרופה נוגדת קרישה אחרת?
1. אספירין ופלביקס לא משפיעים על PT. מנגנון הפעולה שלהן שונה לחלוטין משל קומדין. למעשה הן כלל לא פועלות על מערכת הקרישה אלא על הטרומבוציטים. 2. אם צריך מותר. הכל בהתאם לבעיה הרפואית ולהוראות הרופא. 3. השאלה לא ממש מובנת... ובכל מקרה לא ממש מעשית..