חוסר באנזים G6PD וחשיפה לפול במהלך הריון
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב אני בשבוע 35 להריון תקין. נושאת חוסר באנזים G6PD. היום נודע לי כי קציצות בשר שאכלתי מוקדם יותר בושלו באותו סיר בתבשיל יחד עם פול. לא אכלתי את הפול ישירות אלא רק קציצות אולם אלו באו בוודאות במגע עם הפול. אני מאוד לחוצה מהעניין במיוחד בשל ההריון והחשש כי החשיפה לפול עלולה לפגוע בעובר במישרין או בעקיפין. מכיוון שהמחסור באנזים הנ"ל אינו מוכר כ"כ במדינה שבה אני מתגוררת כעת רציתי לדעת מה לבקש מהצוות הרפואי כאשר אפנה לטיפול מחר - האם עליי לבקש בדיקת דם? האם יש משהו ספציפי שעל הרופאים לבדוק כדי לוודא שלא נגרם לי או לעובר נזק? בתודה מראש
לא ברור לי כל כך החשש שלך, וכבל מקרה זה לא נכון לנהל בירור ובדיקות מכאן או בהתכתבות. נשים נשאיות, במרבית המקרים אינן "חולות". האם יש לך בן או בת ?