הטחול של ביתי בת ה-15
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בעת אשפוז בביה"ח בעניין אחר לגמרי, עברה ביתי בדיקה פיזיולוגית והורגשה בלוטת לימפה מוגדלת בצווארה. נשלחנו לאולטרסאונד ואכן נמצא שהבלוטה גדולה מהלגיטימי, נוקשה ולא רגישה. הוחלט לעשות בנוסף אולטרסאטנד בטן בצום ובזה - התגלה "נגע" בטחול. נוזמן לאמ,אר,אי בהמשך. שאלתי היא האם ייתכן קשר בין הבלוטה המוגדלת בצוואר לבין ה"נגע" בטחול? "נגע" זו מילה מאוד כללית ולא מובנת לי. האם אתה יכול להסביר את המושג? האם יש לך המלצות נוספות לדרכיי בירור העניין שאני לא חושבת עליהן? התלונה שבגינה הגענו לביה"ח היא אי שוויון בין האישונים ואי נוחות בעין שמאל, כאבי ראש על בסיס יומיומי. האם ייתכן קשר מוזר בין כל הדברים? תודה, אמא אראלה
נגע ? ממצא שאינו מוגדר אך אינו תקין ואינו תואם את מבנה הרקמה התקין. לדוגמה: שלפוחית בעור היא נגע.... תיאורטית: יכול להיות קשר בין הבלוטה בצואר ובין הממצא בטחול, אבל כמובן שקשר כזה אינו מחוייב. במידע שלרשותי, איני יכול להציע דבר וגם איני יכול להצביע על קשר בין הבעיה המקורית והממצאים הללו. אני משער שהמח נבדק ונעשה CT של הראש ושם לא נמצאו "נגעים".