קלסקן לאחר לידה בפקטור 5 ליידן הטרוזיגוטי
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בת 32, הריון קודם הסתיים בשבוע 35 קיסרי, בגלל מיעוט מי שפיר ועכוז. בהריון הנוכחי גילו לי בבדיקות קרישה פקטור 5 ליידין הטרוזיגוטי. ההמוטולוגית אמרה כי אין צורך לקחת קלסקן בהריון שכן גילו זאת רק בשבוע 28 אך עליי לקבל את הזריקות לאחר הלידה במשך 6 שבועות. בהנחה וההריון תקין עד עכשיו, והבנתי שהטרוזיגוטי הרבה פחות מסוכן ומשמעותי מהמוזיגוטי, האם אפשר להימנע מהזריקות או שהן הכרחיות? תודה רבה והמשך יום נעים, לימור
תקופה זו מסוכנת להתפתחות קרישים לא רצויים אצלך, אולי יותר מאשר במהלך ההריון עצמו. והסיכון גובר בנוכחות הפרעה כמו פקטור 5 ליידן. קרישים אלה עלולים לסכן את חייך אם יווצרו. זו הסיבה להמלצה של הרופאה. כמובן שההחלטה היא שלך.