שטף דם פנימי וטיפול בפרדניזון
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לפני חודש נפלתי, נחבלי ברגל, שטף דם פנימי ( ששינה צבעו לכחול/צהוב ) ונפיחות שחלקה הגדול ירד אך חלק קטן נשאר ולא עובר. הנפיחות קצת מציקה. הרופא נתן לי פרדניזון 20 מ"ג. אני לוקחת כבר שבועיים והנפיחות לא יורדת. אני מתחילה לקרדת במינון כדי להפסיק לגמרי התרופה. נראה לי לא פרופורציונלי לבעיה. האם אני צודקת? האם הנפיחות תרד עם הזמן? כבר עבר חודש מאז שנפלתי.
השאלה איננה המטולוגית... נחבלת, דיממת ויש שטף דם. זה "נורמלי" וזה נספג במהלך הזמן. הקצב תלוי בגודל ההמטומה. מה שלא ברור לי כרופא, בלי קשר להמטולוגיה, מה פשר הטיפול בפרדניזון או מה הוא אמור לעשות חוץ מלקלקל ? זה לא נגד כאבים וזה לא מזרז ספיגת המטומה... מי נתן לך פרניזון ? אורטופד ? רופא משפחה ? לענ"ד מאד כדאי שתפני לבדיקת רופא נוסף.