קרישות יתר והפלות חוזרות

דיון מתוך פורום  המטולוגיה

12/06/2005 | 11:22 | מאת: תולי

שלום רב, עברתי 2 הפלות טבעיות (בשבוע 7 ובשבוע 5) ללא שק הריון. הרופא שלח אותי לבדיקת קרישה ונמצא כי יש לי MTHFR הומוזיגוט ופקטור 5 הטרוזיגוט ומאז אני מטופלת בחומצה פולית בריכוז גבוה (5) עד שאצילח להרות ואז אקבל זריקות קלקסן. כמו כן אני נוטלת מדי יום אלטרוקסין 100 בשל תת פעילות בבלוטה, ברזל וויטמין B12 בשל חוסר בהם (צימחונית). מאז ההפלות אינני מצליחה להרות (מזה 8 חודשים). כאשר שאלתי את הרופא מאיזה שלב להזריק קלקסן הוא ענה מהרגע שיראו דופק, אך איני מצליחה להגיע לשלב זה, ולכן הסכים כי ברגע שהתשובה להריון תצא חיובית אוכל להתחיל בהזרקות. שאלתי היא האם אין צורך כי אתחיל כבר עכשיו לפני הריון בהזרקות? האם הקרישה גורמת גם להפלות החוזרות וגם לאחר מכן לקושי בהתעברות? אודה לתגובתך, בברכה, תולי.

לקריאה נוספת והעמקה
12/06/2005 | 12:12 | מאת: תשובת מנהל הפורום

הזרקת הקלקסן מתחילה בשלב גילוי ההריון, בד"כ בשבוע 5-6. ככל הידוע אין קשר בין פקטור 5 ליידן ובין קושי להרות. מאחל לך הצלחה ובריאות. חג שמח

08/01/2006 | 16:12 | מאת: דנה לוייד

שלום רב, עברתי 4 הפלות ,בכל 4 ההפלות נאלצתי לבצע גרידה משום שהעובר ואו השק עדין נמצאו. אני גרה באנגליה ועברתי את כל הבדיקות שרק אפשר,הבדיקה היחידה שהראתה בעיה היתהthromboelastography שהראתה קרישת יתר,ב2 ההריונות הקודמים לקחתי 75 מ"ג אספירין וראו דופק אך שנגמר שבוע אחרי ובהריון ה4 לקחתי אספירין 150 מ"ג שנגמר לצערי שוב , להריון הבא הומלץ לי לעשות זריקות קלקסן 40 מ"ג כל יום וכנראה בתוספת של 100 אספירין אך הדעות מנוגדות.אני אובדת עצות האם לקחת זריקות ואספירין ואו שוב רק אספירין ואולי רק זריקות כמה למה ואיך. כאמור שאלתי היא מה לקחת כמה ואיך, אמרו כאן וגם מרופאים שבקרתי בארץ שעברתי את כל הבדיקות האפשריות והכול בסדר חוץ מקרישת יתר teg שלא נורא גבוה אך עדין . אשמח לשמוע את תגובתך ועצתך לגבי הזריקות והאספירין, בברכה ובתודה דנה

מנהל פורום המטולוגיה