מה זה "שינויים אטלקטים" ? מופיע בסכום מודפס של
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
חולה. כתוב : "...גוש מדיאסטינאלי מימין המשתרע לשער הריאה הימנית ולאורך הברונכוס לאונה הימנית עליונה עם שינויים אטלקטים" המוניח "אטלקטים" לא מוכר לי כלל -האם זו טעות דפוס ? מדובר בחולה עם Diffuse B-Cell Lymphoma תודה רבה מראש!
המונח אטלקטזיס מתייחס לרקמת ריאה שאינה "מנופחת" באויר אלא עברה תמט, נדחסה.
בצילום חזה/ רנטגן נמצא ואח'כ ב CT נמצא ש"באונה שמאלית יש פס מעובה, ייתכן אטלקטזיס פסית" (כך כתוב) וכן ש"יש פס פיברוטי עדין בבסיס האונה התחתונה מימין ייתכן כתוצאה ממצב כרוני". ביצעתי גם בדיקת תפקודי ריאה, שלגביה אמרו שהיא "גבולית למי שאיננו מעשן" כמוני (הפסקתי לפני כ 15 שנה). אני משתמש מזה כשנה (אך בהפסקות פה ושם, של שבועות מספר) במכונת נשימה, במהלך הלילה/שינה, כי נמצא במעבדת שינה (אחר שהתלוננתי על עייפות) שאני מתעורר כ 21 פעמים בשעה, עקב נחירות/הפסקת נשימה. האם סביר שהממצאים ברנטגן,ב CT (אטלקטזיס=תמת) ובתפקודי הריאה (חסימה נשימתית מסוימת, שאני, אגב לא מרגיש בה) נגרמו כתוצאה משנות שינה לא תקינהעקב נשימה לא סדירה/נחירות? תודה