ויטמין b12

דיון מתוך פורום  המטולוגיה

24/09/2004 | 16:59 | מאת: עמית

האם ויטמין b12 יכול להזיק? להלן תוצאות הבדיקה: b12 731 pg/ml כאשר הנורמל בין 125-667

24/09/2004 | 17:02 | מאת: תשובת מנהל הפורום

ויטמיןB12 לא מזיק, אבל השאלה שצריכה להישאל - מדוע הרמה גבוהה ? אם זה בגלל שאתה נוטל תוספת B12 אין בעיה. אם לא - צריך לברר את הסיבה לכך כי "סיבה" זו כן יכולה להיות משהו מזיק או לא תקין.

08/10/2004 | 02:35 | מאת: עמית

ד"ר צבי ציצוביץ תודה על התיחסותך לשאלתי בקשר לרמת ויטמין הb12 הגבוהה. בתשובתך ענית שרמה גבוהה של ויטמין זה מופיעה בד"כ בהקשר של נטילת תוספות מזון\b12 ואם לא אז כנראה ישנו משהו שאינו תקין. אני בן 20, בריא לרוב ,מתעמל לעיתים קרובות ואינני נוטל תוספות מזון, שאלתי היא אילו סיבות מזיקות או לא תקינות עללות לגרום לעלייה בויטמין b12? אודה על התיחסותך עמית

28/10/2004 | 22:08 | מאת: צביקה

מה המשמעות של ירידת ערך B12 מהנורמה (500 לפי סולם "מכבי",לקצת מתחת לנורמה-240,במשך שנתיים),ומה צריך לעשות? מדובר בנערה בת 16,אשר אוכלת בעיקר בשר עוף,לפעמים המבורגרים,לא דגים, פעילות ספורטיבית כמעט ולא.

מנהל פורום המטולוגיה