WBC - שאלה

דיון מתוך פורום  המטולוגיה

10/09/2004 | 15:57 | מאת: רונן

שלום רב, אני כבן 37 שברקע שלי בעיות בקיבה ומערכת העיכול (רפלוקס אזופגיטיס, כיב בתריסריון, פנקריאטיטיס) שבגינן נותחתי מס' פעמים. לאחרונה בצעתי בדיקות דם כלליות (לקראת ניתוח מיניסקוס שעלי לעבור) ולהלן תוצאותיהן: HCT - 39.51 - עפ"י הטבלה ערכים תקינים הינם בין 42-52 HGB - 13.2 - עפ"י הטבלה ערכים תקינים הינם בין 14-17.5 WBC - 3.5 - עפ"י הטבלה ערכים תקינים הינם בין 4.8-10.8 בהסתכלות על תוצאות של בדיקות דם נוספות שערכו לי בשנתיים-שלוש האחרונות עולה שבדר"כ ערכי ה - WBC נמוכים (נעים בין 3.5-4). שאלתי היא מהי המשמעות של תוצאות אלו? האם עלי לבצע בדיקות נוספות? להיבדק ע"י רופא מומחה בנושא וכד'? לתשובתך אודה ושנה טובה, רונן

לקריאה נוספת והעמקה
10/09/2004 | 16:56 | מאת: תשובת מנהל הפורום

א. רצוי שתרשום את כל תוצאות הספירה. אין צורך לרשום את ה"ערכים התקינים". ב. מה מוצאך ? האם אתה נוטל תרופות ?

10/09/2004 | 17:35 | מאת: רונן

ראשית מודה על ההתייחסות המהירה. לשאלתך מוצאי הינו אשכנזי. מבחינת תרופות אני נוטל מידי פעם לוסק ומוטיליום. להלן תוצאות בדיקות הדם: APTT-R - 1.04 APTT-SEC - 33.7 BASO - 1.1 BASO abs - 0.04 EOS - 5.7 EOS.abs - 0.2 HCT - 39.5 HGB - 13.2 LYM - 31.5 LYMP.abs 1.13 MCH - 27.85 MCHC - 33.62 MCV - 82.85 MONO - 8 MONO.abs - 0.29 MPV - 7.3 NEUT - 53.7 NEUT.abs - 1.92 PLT - 248 PT - 103 PT-INR - 0.98 PT-SEC - 13.2 RBC - 4.77 RDW - 13.61 WBC - 3.58 CREATININE - 0.93 GLUCOSE - 77.0 POTASSIUM - 4.4 SODIUM - 141.00 UREA - 25 דרך אגב, האם תוצאות אלו יכולים להסביר מדוע אני סובל לאחרונה מכאבי ראש וחולשה/עייפות. לתשובתך אודה, רונן

23/01/2006 | 21:46 | מאת: קובי

שלום אני בן 23 יש לי ערכי של HBG 13.2 HCT 39.1 MCV 83.7 MCH 28.3 אני מרגיש עייפות לעיתים וחולשות האם אני סובל מאנמיה ?

23/01/2006 | 21:46 | מאת: קובי

שלום אני בן 23 יש לי ערכי של Hgb 13.2 HCT 39.1 MCV 83.7 MCH 28.3 אני מרגיש עייפות לעיתים וחולשות האם אני סובל מאנמיה ?

23/01/2005 | 19:25 | מאת: זאב

לפני כשבועיים אושפזתי באיכילוב עקב כאבי בטן והאבחנה היא-פנקריאטיטיס.הטיפול היה צום של כשלושה ימים ולאחר מכן שוחררתי הביתה.כמו כן בבדיקת אולטרסאונד גילו שיש לי כבד שומני.אין לי מושג מה זה אומר.לא קיבלתי ייעוץ.הייתי אצל דיאטנית ומה שאני יודע זה שאסור לי סוכרים ושומנים.מה שאני רוצה לדעת זה איך להמשיך הלאה עם תזונה.ובכלל האם זו מחלה לכל החיים.הדיאטנית אמרה לי שאני יכול לאכול 3 פירות ליום.אתמול אכלתי קיוי ולאחר מס' שעות חטפתי כאבי בטן.אני לא יודע אם זה קשור.אני רק יודע שיש לי מדי פעם כאבי בטן ואני צריך איזושהי הכוונה.אודה לך על תשובה זאב

מנהל פורום המטולוגיה