סיבה להתעלפות?
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לד"ר צבי ציצוביץ שלום רב, האם אי נטילת אספירין למשך למעלה משבוע יכולה להוות סיבה להתעלפות (אצל חולת טרומבוציטוזיס ראשונית-652 טסיות)? לפני ביצוע ביופסית מח העצם עשו לי עירוי ולאחר מספר דקות קצרות התעלפתי ואיבדתי את ההכרה. ההמטולוג, כמובן, לא ביצע את הביופסיה באותו שבוע, אלא שבוע לאחר מכן. כמו כן, הוא הפנה אותי לקרדיולוג ולנוירולוג.בבדיקות אצל הקרדיולוג הכול נמצא תקין, ולבדיקות ה EEG וה CT אני עדיין ממתינה. במידה ואלו יוצאות תקינות, האם יכול להיות שהפסקת נטילת האספירין למשך 8 ימים לפני הביופסיה (3 ימים לפני הבדיקה עצמה וחמישה ימים לפניהם בשל מחזור חודשי) היא שגרמה לאיבוד ההכרה לאחר העירוי? ושאלה נוספת, ברשותך, האם יש נזקים או השפעות לוואי לנטילת אספירין ממושכת, ולמעשה לכל להחיים? לתשובתך אודה...
איני יכול להגיד שזה בלתי אפשרי, אבל הסבירות לכך נמוכה. סביר יותר שמדובר בתגובה "וזו-וגאלית", בעיקר אם היית בצום לפני הבדיקה. למה בכלל עשו עירוי ? איני מבין את ההוראה להפסיק אספירין בימי המחזור. זה נראה לי קצת לא הגיוני. גם איני משוכנע שצריך להפסיק את האספירין בשביל ביופסית עצם, אבל זה נתון לשיקול דעת.
לגבי ההוראה להפסיק אספירין בימי המחזור, לא שאלתי מדוע, פשוט עשיתי כפי שהרופא אמר לי. אני זוכרת שהוא שאל אותי אם המחזור רגיל או חזק. משאמרתי לו שהוא רגיל, הוא אמר לי לא לטול אספירין בימי המחזור. לגבי העירוי ביום הביופסיה - עשו לי עירוי (או שאני טועה ואני קוראת לזה עירוי - האחות החדירה מחט לוריד ביד וקיבעה אותה במקום), משום שאחר כך הזריקו לי דרך העירוי את הווליום לטשטוש. לפני הבדיקה של ביופסית מח העצם לא אכלתי, לא משום שאמרו לי להיות בצום, אלא מפני שפשוט לא היה לי תיאבון. מכאן יוצא שהייתי בצום. אגב, מה זו תגובה "וזו-וגאלית"? אני מודה לך מאוד על ההתייחסות והמענה!
שלום מזה חודשיים אני מתעלפת לאחר הטלת שתן, לרוב בבוקר או לפעמים באמצע הלילה. אימי סובלת מאפילפסיה, אי.ג'י תקין מראה האטה בצד שמאל, סיטי תקין. אני סובלת כבר חודש מהקיבה. שאלתי היא לגבי עצב הואגוס. הרופאים טוענים לואזה וגאלי....מה הדבר והאם נוצר בגלל חיידק בקיבה. האם אקבל תשובה לאחר בדיקת טילט. בשבוע האחרון אני לוקחת סרטייד (משאף) בנוסף אני סובלת מדופק מהיר בלילה, הזעה, בחילות איומות... האם יש קשר לואזה וגאלי והאם עלי לגשת לקרדיולוג...(אגב הולטר מראה על מקרה של 2 שניות בלילה- תוצאה פיזיולוגית). האם תמיד אתעלף לאחר הטלת שתן, ומה עלי לעשות............ אשמח מאוד לקבל תשובה, חג שמח סיון
שלום השם שלי הוא מארי ואני בת 13 שנים ואני מחיפה ויש לי את נמחלה הנקראת אפלסטיק אנמיה ואני מאושפזת בבית החולים רוטשלד כבר חודשיים ושישה ימים ההסבר של המחלה שלי שהבית חרושת של האדם לא עובד ואני צריכה מוח עצם , והם מחפשים על תורם זר כי אף אחד מהמשפחה לא התאים לי רק אמא שלי התאימה לי 65% , והם נותנים לי טיפול ( סוג הדם שלי הוא o+ ) רציתי לשאול רק מה אני צריכה דם או משהוא אחר ? אם הטיפול מצליח אני לא צריכה השתלה ? תודה רבה מארי