בלוטות לימפה במפשעות - מודאגת

דיון מתוך פורום  המטולוגיה

07/04/2019 | 01:16 | מאת: טלי

שלום רב, בעקבות חשש לבקע ערכתי אולטראסאונד מפשעות. להלן תוצאותיו: הבדיקה מכוונת למפשעות דו-צדדי הבדיקה בוצע במנוחה ובזמן ולסלווה , בשכיבה וגם בעמידה מפשעה ימין ñ לא הודגם בקע מפשעתי מפשעה שמאל ñ לא הודגם בקע מפשעתי הודגמו בלוטות לימפה דו"צ בגודל עד כ 5*30 -מ"מ, במראה סונוגרפי שמור, עם מרכז שומני ברור, ללא היפרמיה , באזור הרגישות במפשעה צד ימין, צמוד לבלוטת לימפה הגדולה, הודגמה בלוטת לימפה בגודל כ 6*13- מ"מ עם התנזלויות זעירות בתוכה, ללא הסתידיויות, ללא היפרמיה, עם מרכז שומני ברור לא הודגמה הסננה של השומן דו"צ השרירים הדוקטוריים הודגמו בגדר הנורמה, ללא עדות לקרע או נוזל פתולוגי עד האזור האחיזה לפוביס דו"צ לסיכום: הודגמה בלוטת לימפה בודדת עם רושם להתנזלויות זעירות בתוכה פרט לכך לא הודגם ממצא סונוגרפי חריג דו"צ ברקע אציין כי ירדתי במשקל בחצי השנה האחרונה כ8 קג בצורה לא מכוונת, וכי גם באולטראסאונד לצוואר נמצאו באחד הצדדים בלוטות מוגדלות במראה שמור עד 21 ממ. אני כמובן אשוב לרופא המטפל. אבל האם עליי להיות מאוד מודאגת? ומה זה התנזלויות בבלוטה? אציין כי כלל בדיקות הדם שערכתי בתקופה האחרונה היו תקינות. תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה
07/04/2019 | 18:25 | מאת: טלי

רק לצורך הרקע - האוס הצווארי נערך בגלל כאבי אוזניים במשך חצי שנה, ירידה במשקל לא מכוונת של 8 קג, וכאבים בבלוטה מימין. לאחריו נשלחתי לבדיקות דם (שעשיתי היום) crp, cbc, ldh, cmv ןebv. הכול היה תקין. אנטיסטרפטוליזין היה מעט גבוה (236).

יש בלוטה אחת מעט מוגדלת במפשעה, האופציות יכולות להיות לדגום את הבלוטה או לעקוב. על פניו זה לא נראה מאד דחוף וניתן להמתין לבדיקת המטולוג.

מנהל פורום המטולוגיה