Gmus igm lambda מעקב

דיון מתוך פורום  המטולוגיה

22/03/2019 | 18:23 | מאת: איתנה

אני בת 43 לפני 6 שנים רופא עור הפנה אותי לבדיקת אימונגלובלנים. בבדיקה נמצא חלבון מונקלונולי מסוג igm ושרשרת למבדה. אובחנתי בmgus נמצאת במעקב המטולוג לא סימפטי במיוחד שלא מוכן לענות על שאלותי אמר שהוא לא מלמד רפואה. אני רוצה להבין האם אני בסיכון לחלות במיאלומה או בולדנסטרום או בשניהם.האם המחלות שונות אחת מהשנייה? ולדנסטרום מחלה קשה יותר?. כל כמה זמן מומלץ לחזור על בדיקות הדם? ואיזה בדיקות בדיוק. ההמטולוג טוען שרופאת המשפחה יודעת מה לעשות. עברתי על הבדיקות שעשיתי בשנים האחרונות ומתברר שבשתי הבדיקות האחרונות בוצעה רק בדיקת flc. בדיקת b2g נעשתה רק לפני 6 שנים והערך היה מעט גבוה מהנורמה 3.5. ד"ר נכבדה אשמח לקבל תשובותייך. אני מאוד חרדה שאני לא נמצאת במעקב ראוי.

לקריאה נוספת והעמקה

כאשר יש IgM mgus קיים סיכון של 2 אחוז בשנה לחלות בוולדנסטרום או לימפומה אך לא במיאחומה. בדרך כלל מקובל לעשות מעקב הכולל בדיקות דם ובדיקת רופא אחת לחצי שנה-שנה.

25/03/2019 | 16:29 | מאת: איתנה

תודה על תשובתך. אני מבינה שהסיכוי לעבור ממצב של gmus למחלה הוא כפול ממעבר מmgus למיאלומה. האם יש ריפוי לולדנסטורם? ולדנסטורם נחשבת למחלה קשה יותר ממיאלומה? האם ולדנסטורם זה סוג של סרטן?

וולדנסרום מקרוגלובולנמיה היא מחלה נדירה, לרב אינה יותר קשה ממיאלומה. היא ניתנת לטיפול אך לא לריפוי מוחלט.

מנהל פורום המטולוגיה