צורך בזריקה R Medial branch C3-4-5 תחת שיקוף

דיון מתוך פורום  הרדמה, רפואה סב-ניתוחית ורפואת כאב

20/04/2018 | 00:41 | מאת: אורי

שלום רב, הרופא הזמין אותי לזריקה R Medial branch C3-4-5 תחת שיקוף לאחר טיפול תרופתי במשך שנה שלא עזר, כרגע נוטל סימבלטה עם ליריקה ולאחר המלצתו גם מדבקות בוטרנס. הגעתי לרופא בעקבות כאבים קבועים בצוואר בשני צידי הצוואר עם תדירות גבוהה בהתקפים של כאבים גדולים יותר המונעים ממני לקום מהמיטה. כאבים בעל אופי נוירופטי. כאבי הצוואר אינם מקרינים לידיים. בMRI עמוד שדרה צווארי נתגלו בליטות קלות עם אימפרסיה קלה של על השק ומרכז החוט ללא היצרויות משמעותיות C3-C4,C4-C5,C5-C6,C-6-C7 . בנוסף בעל עקמת גבית בגב עליון בת 44 מעלותללא לחץ עמוד שדרה גבי. הרופא הפנה אותי לזריקה לפני שחזרתי לרופא אורטופדית לאחר תשובות הMRI מכיוון שהתור שלה נדחה כך שלא היה לפניו התיחסות של האורטופדית. האורטופדית אמרה כי אין כל בעיה אורטופדית רצינית בממצאים של הMRI ובכל מקרה לא כזו שמסבירה או קשורה לכאבי הצוואר. לכן רציתי לדעת האם מתיאור הניסוח של הזריקה האם הזריקה היא בעקבות תוצאות הMRI ומיקום הבלטים והלחץ על החוט (מכיוון שלא היה את הסיכום של האורטופדית באותו זמן)..... או בעקבות תלונותי על כאבי הצוואר? כי קראתי שבמקרים בהם מזריקים זה כאשר לכאבי הצוואר מצטרפים נימולים או כאבים בגפיים העליונות, מה שלא קיים אצלי, וארצה להימנע מטיפול פולשני שאולי מיותר.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, קשה להמליץ על סוג הטיפול ללא עיון בצילומי ה-MRI וללא בדיקה גופנית. אני סבורה שהרופא שהמליץ, עיין בצילומים וביצע בדיקה גופנית ובהתאם לכך החליט על הטיפול. בברכה, ד"ר ריטה לקר מנהלת יחידת כאב

30/04/2018 | 11:22 | מאת: אורי

האמת היא שהרופא שהמליץ הוא רופא ביחידת הכאב בבלינסון, הוא לא עיין בצילומי ה-MRI וכלל לא ביצע בדיקה גופנית, הוא הסתפק בסיכום הפיענוח MRI ( שאת הפרטים שלו כתבתי בהודעה הקודמת) והחליט על הטיפול של מדבקות בוטראנס במקביל להמשך טיפול בליריקה וסימבלטה...ונקבע לי תור להזרקות תחת שיקוף. מאז ההודעה הקודמת שכתבתי גם היה לי ביקור לחוות דעת שניה באופן פרטי אצל פרופ' אייל יצחיאק בו הוא שלל לגמרי את הצורך שלי בזריקות. בעקבות כך אני נמצא במבוי סתום ובלבול לגבי דרך הטיפול המתאימה על מנת להוציא אותי ממעגל החיים בכאב.

מנהלי פורום הרדמה, רפואה סב-ניתוחית ורפואת כאב