איחור שפתי

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

05/03/2002 | 13:35 | מאת: רונית

שלום, בני בן 2:5 אומר מילים בודדות - צירוף דו מילי, (בדר"כ אינו הוגה את כל המילה אלא רק את סופה ולכן אנשים אחרים מתקשים להבינו לפעמים). רק בסביבות גיל שנתיים הוא החל להרחיב את אוצר המילים שלו. הבנתו נראית תקינה לחלוטין - גם הבנת סיטואציה וגם הבנה מילולית. מקיים תקשורת טובה עם אחרים, ילד ערני בריא ופעיל. בנוסף עד לאחרונה בשעת משחק לשונו הייתה בחוץ ולכן היה מרייר די הרבה- האם יכול להיות לכך קשר לאיחור השפתי? (לא ניכרת העדפה לסוג מאכלים מסויים) האם כדאי לחכות או לפנות לאבחון אצל ק"ת , אם כן כיצד (אני גרה באזור פתח- תקוה, ושייכת לקופ"ח כללית). תודה רבה.

05/03/2002 | 15:09 | מאת: ד"ר עופר אמיר - קלינאי תקשורת

בגיל זה קיימת שונות רבה בין ההתפתחות השפתית של ילדים שונים. בגיל שנתיים ילדים מתחילים, בד"כ לחבר שתי מילים ונכנסים לשלב ה"דו-מילי". עם זאת ילדים יכולים לעשות זאת בגיל מאוחר יותר, ועדיין הדבר נחשב נורמלי ותקין. היות וילדך בן 2:5 והוא מחבר שתי מילים, נראה כי הוא בטווח התקין. עם זאת, יש לשים לב אם הוא רוכש מילים חדשות לעיתים קרובות. אם נראה לך שהוא מפתח את השפה בקצב איטי מידי, יתכן ויש מקום להתייעץ עם קלינאי תקשורת. חוסר בשלות מוטורית באיזור הפה יכולה, כמובן, להשפיע על יכולת ההפקה והדיבור של ילדים. לעומת זאת, לא צפוי שהדבר ישפיע על היכולת השפתית (דהיינו על מורכבות השפה של הילד). אם עדיין את מודאגת, את כמובן יכולה לפנות לאבחון אצל קלינאי תקשורת. לשם פניה דרך קופ"ח עלייך לפנות לרופא הילדים, לתאר את הבעיה ולקבל הפניה לאבחון באחד ממכוני הקופה. בהצלחה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה