פרידה מקלינאית תקשורת

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

10/03/2014 | 10:51 | מאת: חיים

שלום לאחר שנה של טיפול אצל קלינאית תקשורת החלטנו כי אין התקדמות בטיפול בילד בן 5 ושיטות הטיפול של אותה קלינאית כבר לא מקדמות את הילד. אני חושב שאפשר בפגישה אחת לסיים את הטיפול ולבצע פרידה מהקלינאית (ולחסוך את המשך הכסף אם אין תרומה מעשית בכל מפגש) אשתי חושבת שיש לבצע פרידה של לפחות 3 מפגשים (בגלל אורך הטיפול) מה לעשות?

כמה פעמים אתה נפרד מאשתך בכל בוקר? הפעם הקובעת הינה האחרונה, פרידה הינה פרידה ולא משיכה... פעם אחת מספיקה בהחלט... וגם אם יהיהו מספר מפגשים, האחרון הוא זה שבאמת מהווה פרידה.

24/05/2014 | 11:32 | מאת: קלינאית תקשורת

לדעתי קטיעה מהירה של תהליך טיפול מתמשך בו לקח חלק הילד במשך שנה אינה לוקחת בחשבון את נקודת המבט של הילד, את היותו בעל עולם פנימי הכולל ציפיות, רגשות, את היותו אדם שיוצר קשר בין אישי, שלוקח חלק בתהליך משותף בעל משמעות. לדעתי ןלדעת רבים העובדים עם ילדים צריך לאפשר לילד תהליך סיום ופרידה (שמשתנה כמובן בהתאם לגילו ולמשך הטיפול). במקרה המתואר הייתי מאפשרת כ- 2-3 פגישות שבהן במקביל לעבודה טיפולית המסכמת את מה שנעשה, מספרים לילד על הסיום הצפוי תוך ציון כמה פגישות עוד נותרו לסיום ולפרידה. מתייחסים ביחד איתו, בהתאם לגילו, לתהליך שבו היה שותף. אפשר לחשוב ביחד איתו איך לציין את הסיום והפרידה בפגישה האחרונה - לעשות משהו שבוחר, להכין ביחד משהו למזכרת וכדומה.

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה