הפרעת תקשורת והתפתחות השפה

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

21/10/2001 | 00:17 | מאת: כרמל

בני בן שש וקצת. כבר כשהיה ילד קטן ראינו שהוא שונה מילדים אחרים. בהתחלה אמרו לנו שזה שטויות. אבל לפני שנה הוא אובחן כבעל add בצורה גבולית. הוא הולך למרפאה בעיסוק, שטוענת כי הדבר אינו נכון. היא טוענת, שמכיוון שיש לו בעיה להביע את עצמו ובעיה בשליפת מילים - הרי כשילמד להביע את עצמו - הבעיה שנראית כאיי. די. די. תיפתר. היא טוענת כי מדובר בבעיה רגשית. האם זה נראה לך נכון? האם יש בכלל אפשרות כזו? הוא גם לא כל כך בוגר והשארנו אותו שנה בגן - והשנה נראה כי באמת מצבו יותר טוב. הוא יורת רגוע, פחות אלים, ומבצע את המטלות (הוא לומד בחטיבה צעירה כמו בשנה שעברה). יש לו חברים חדשים ונראה שהרבה יותר טוב לו השנה. עכשיו אנחנו לא יודעים מה כדאי לעשות. האם לנסות לטפל בו כבעל איי. די. די? אולי מספיק קלינאית תקשורת? עם מי כדאי להתייעץ? תודה על תשומת לבכם.

21/10/2001 | 05:27 | מאת: פרידה קורנברוט

כדי להתיעץ עם קליאני תקשורת אשר מכיר את הילד ובשביל ההגדרה הכללית כדאי שרופא התפתחותי במכון להתפתחות הילד יעשה איבחון כולל. לא חייבת להיות "כותרת" למצב בנך, יכול להיות שיש ADD קל ולידו גם תיסכול מודעות לקושי אשר מלווה את האבחנה בקושי הסתגלותי או תפקודי ו מכאן המחשבה על "בעיה רגשית"......... העקר התפקוד הכללי שלו, התפקוד בגן בין יתר הילדים והיכולת שלו להתסגל וללמוד דברים חדשים במסגרת החינוכית. ודאי יש פסיכולוג חינוכי בגן הילדים, אולי שווה לך לשוחח אותו\ה ולקבל תמונה ברורה על תוכנית העבודה לשנה זו, כך שיכנס בשנה הבאה במצב האופטימלי מבחינת היכולות והכישורים. בהצלחה!

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה