ש' שורקת

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

28/04/2013 | 14:28 | מאת: שלום

שלום , אולי כל הדברים האלה קשורים ואולי לא, אז אני אכתוב הכל. אני היום בן 18 ומאז ומתמיד האף שלי היה סתום, וכל החיים אני נושם דרך הפה, בנוסף אני בטיפול אורתודנטי כבר כמה שנים, וראינו שהחיך שלי מאוד גבוה, ובצד אחד של הלסת המנשך לא נסגר עד הסוף, והאורטודנטית חושבת שיש דחיקת לשון בצד הזה. חוץ מזה, הייתי בטיפול אצל קלינאית תיקשרות בגלל שהס' והש' שלי היו שורקות, עם הס' זה הסתדר ועם הש' לא כל כך. השאלה שלי היא, האם עוד אפשר לשנות משהו במבנה של החיך, והאם מבנה החיך משפיע על הצליל של הש' שיוצא, או זה שהמנשך לא נסגר עד הסוף משפיע? והאם בגיל כזה עוד אפשר לעבוד ולשפר את הש' עד לתוצאה מושלמת? תודה רבה !

לקריאה נוספת והעמקה

נתיחיל מהסוף, בגיל זה ניתן כן לשנות ולשפר, תלוי במידת המוטיבציה והמודעות. החך הגבוה לא משפיע על הדיבור, בעקר אמור להשפיע על גוון הקול. רצוי שתפנה לרופא אאג' שיבדוק את מעברי האוויר בנשימה דרך האף. רצוי גם שתפנה קלינאי תקשורת שמטפלת בנושא של דחיקת לשון, כי הבעיה במבנה הינה קשורה לתנועת לשון לא תקינה, במדד הכוחות הפועלות על השיניים (בצד או לא) ועל התפקוד של אברי הפה במנוחה ובבליעה, לא רק בדיבור. פנה לרופא אף אוזן וגרון ובמקביל לקלינאי תקשורת. אשמח לקבל תגובה שלך בהמשך. כל טוב ובהצלחה!

03/05/2013 | 00:32 | מאת: שלום

שלום רב ותודה על התשובה, הייתי אצל רופא אף אוזן גרון כבר לפני כמה חודשים שראה שהמחיצה באף עקומה, ואני מחכה כבר כמה זמן לניתוח. בנוסף, בשנים האחרונות הייתי אצל שתי קלינאיות תקשורת, אצל הראשונה עבדנו על בליעה נכונה והגיית ס' צ' ועל ש' היא אמרה שאני צריך לשים את הלשון למעלה, וזה לא הסתדר. לכן, הלכתי לקלינאית תקשורת אחרת, שאמרה שצריך לשים את הלשון למטה ועבדנו על זה, אבל זה עדיין לא נשמע לי הכי טוב, והכי זורם בשטף המילים, בנוסף שתיהם אמרו שהחיך שלי גבוה וצר וזה יכול להפריע. חוץ, מזה אני נושם רק דרך הפה, והוא רוב הזמן פתוח, והבנתי שזה יכול להשפיע על החלשות שרירי הפנים, וכך גם על הלשון, אז מה צריך לעשות? ואיך החיך והטיפול שלו יכולים לעזור? תודה רבה !

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה