ילד בן 4 שלא מדבר

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

06/07/2004 | 15:04 | מאת: ליאת

יש לי אחיין בן 4 שאינו מדבר. מבדיקות שמיעה מצאו שיש לו מיים באוזן, אבל גם לאחר הטיפולים הילד אינו מדבר. עושה רושם שהוא שומע ואפילו מבין את מה שאומרים לו, אך אינו עונה בדיבור. חשוב לציין כי כשהיה קטן יותר התחיל לומר כמה מלים, אך מהר מאוד הפסיק לומר גם אותן. לרופאים אין מושג מה הבעיה, לא נראה שיש בעיה בשמיעה. אציין גם שהילד כבר הולך לגן עם עוד ילדים נורמליים בגילו. לילד יש אח כמעט בן שנתיים, אציין שהוא מקנא מאוד באחיו התינוק. האם ייתכן קשר? מה יכולה להיות סיבה שהוא עדיין לא מדבר כלל?

06/07/2004 | 21:06 | מאת: גננת

שלום ילד בן 4 אשר אינו מדבר ומביע את רצונותיו איננו דבר שיגרתי רצוי וחשוב להבין מה "עומד " מאחורי המושג אינו מדבר, האם הוא אינו משמיע צלילים כלל, אם נשקפת לו סכנה כלשהיא אין הוא מתריע , איך הוא מתקשר עם חבריו? יש לאבחן את הילד הן בטיפול הרפואי בדיקת שמיעה, מתירי קול וכדומה והן לבדוק את מצוקתו האישית כולל הקנאה ישנם דרכים נהדרות ויעילות לעשות זאת : פיענוח ציורי ילדים , פגישות עם פסיכולוגית לילדים ועוד אך חשוב מאוד לטפל ולא להזניח מפני שאין ספק שהמצב איננו מצב סביר !!!!

07/07/2004 | 08:54 | מאת: ד"ר עופר אמיר

אם אקבל את דברייך כלשונם, הרי את מדברת על ילד בן 4 שאינו מדבר או משמיע כל קול. הדבר, כמובן, אינו סביר. אם זה אכן המקרה, יש צורך לפנות מיד לאבחון התפתחותי מקיף באחד המרכזים להתפתחות הילד - שם הוא יעבור אבחון אשר יבחן קשיים בתחום הדיבור, שפה, שמיעה, התפתחות מנטלית,מוטורית ופסיכולוגית. לעומת זאת, אם הילד מדבר, אך פחות מהמצופה מבני גילו, יש מקום לפנות, בשלב הראשון לאבחון שפה אצל קלינאי/ת תקשורת. אבחון כזה יוכל לתת הכוונה ראשונית לגבי המקור לאיחור ההתפחותי בתחום הדיבור, ולספק המלצה לגבי הדרך הטובה ביותר לעזור לו. בכל מקרה, אין מקום להשתהות. צריך לפעול בהקדם

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה