בדיקות לחיילים בצבא

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

15/06/2004 | 09:35 | מאת: חובשת

שלום! אני חובשת בצבא, ואצלנו במרפאה מבצעים בדיקות שמיעה (בדיקות למטרת סינון בלבד...) לחיילים החשופים לרעש אצלנו. כמובן שאם מתגלה בעייה רצינית החיילים נשלחים למומחה. הבעייה מתחילה כאשר החיילים מנסים לזייף את הבדיקה או להראות מצב חמור הרבה יותר ואז הם נשלחים לבדיקת ABR. לאחרונה שמעתי כמה חיילים מדברים על זיוף בדיקת הABR. חלקם דיברו על בדיקת שיטות הזיוף, חלק דיברו על יציאה למועדון רועש בלילה שלפני הבדיקה (על מנת להגיע עם ליקוי זמני...שאולי יתגלה בבדיקה כליקוי שמיעה רציני)... רציתי לברר למען הסר ספק, האם בכלל ניתן לזייף את תוצאות הבדיקה, והאם באמת יציאה זו למועדון תראה ליקוי שמיעה בבדיקת ABR. מצטערת על ההודעה הארוכה, אני פשוט ממש בדילמה....לגבי דיווח המקרה.... תודה רבה מראש!

לקריאה נוספת והעמקה

בררתי את שאלתך אצל קלינאי תקשורת שמבצעות את הבדיקות המכונים. תשובתם: בעקרון ניתן לשנות את התוצאות לאחר חשיפה לרעש וגרימת נזק לשמיעה! חשוב להבהר שנזק לשמיעה כתוצאה מחשיפה לרעש מצטבר ועם הזמן לבלתי הפיך לבלתי הפיך, כדאי שתספרי זאת לחיילים! מעניין כיצד החיילים הגיעו לידע זה ומה ניתן לעשות.... אולי לרתק אותם לבסיס לפני הבדיקה או לחילופין, לבצע את הבדיקה שנית, לאחר כמה ימים או שעות מנוחה. מה שכן, בעקבות האשלה ודאי תעשה עבודל לבדיקת הנושא אשר עדיין לא נבדק. תודה על שאלתך.

18/06/2004 | 08:19 | מאת: חובשת

אני אכן איידע את החיילים לגבי הנזקים המצטברים לשמיעה. איני יודעת כיצד נודע לחיילים על החשיפה לרעש לפני הבדיקה...כנראה שהרגישו בעצמם את הליקוי הזמני שפוקד אותם לאחר החשיפה לרעש (שכן הם עובדים ברעש) ולאחר בילוי במועדון- והחליטו לנצל את המצב לבדיקה. אני מאוד מאוד מודה על ההתייחסות הרצינית והמהירה! :) כיצד ניתן יהיה לבדוק את העניין? בתשובה ציינת כי הנושא ייבדק במכונים מפני שלא נבדק עד עכשיו....כיצד ניתן לבדוק דבר כזה??

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה