דיספרקסיה ורבלית

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

01/05/2004 | 22:38 | מאת: מירב

שלום.שוב אני. לא, עוד אין לי עידכון, אבל יש לי עוד שאלה: אם לבני יש כרגע קושי בהבעה בע"פ (משפטים מבולבלים,היגוי שגוי וכו'), האם זה אומר, שגם בכתיבה תהיה לו בעיה? (הן בהבעה כללית בכתב, הן בכתיבה עצמה והן בכתיבת משפט תקין מבחינה תחבירית) האם מרכז הדיבור במוח שולט גם על הכתיבה? ואם ילד לא מטופל, והדיבור מסתדר לו בסופו של דבר, האם הבעיה 'תצא' שוב בכתיבה? תודה.שבוע טוב.

לקריאה נוספת והעמקה

בעית השפה הינה באירגוןש ל המילים וביכולת להפשיט את רמת המחשבה, מהמוחשי למופשט. ככל שהמחשבה מופשטת, כך היכולת השכלית גבוהה. יש יחסי גומלין בין היכולת להתבטא בצורה ברורה ורהוטה בדיבור ובכתב. הכתב הינו ביטוי גרפי של היכולת השפתית. הבעיה של חלק מהילדים שמקבלים טיפול בגיל הרך עולה שוב בכיתה ד'-ה' ובהמשך - ככל שהמטלות השפתיות נעשות יותר מופשטות ומורכבות, כך הביטוי בהבעה 0בכתב ובעל פה) נעשים דלים יותר.

03/05/2004 | 09:01 | מאת: מירב

אז יש מה לעשות כבר בגיל הזה,כדי למנוע/לצמצם את הבעיות אח"כ? כתבת שההבעה נעשית דלה יותר-מבחינת מה? אוצר מילים? מה,אוצר המילים שלו פתאום קטן?המילים נישכחות? לא כ"כ הבנתי. האם העשרה שפתית עכשיו יכולה לעזור? ומהי הדרך הטובה ביותר? ספרים?הצגות ?מה עוד? תודה.

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה