הבנה של ילדה בת 4

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

17/11/2003 | 22:27 | מאת: סקוביבון

שלום ברצוני לשאול על בתי בת ה- 4 בעוד חודש. מדברת פחות או יותר שוטף (התחילה מאוחר) ולדעתי יש קושי בהבנה של תכנים. הפידבק מהגן הוא טוב והם לא מבינים על מה אני מדברת אבל כשאני מקריאה לה ספור ושואלת שאלות של הבנה היא לא יודעת את התשובה. היא ניראית קטנה מאד אך מציירת מעל לרמתה, עובדת מקסים בעבודות יצירה, עושה פאזלים בעיניים עצומות, מוטוריקה עדינה וגסה מצויינת - רק הנושא של הקוגניטיבי - פחות טוב. שפתה גם לא עשירה. למשל אני מספרת לה על שלגיה ו- 7 גמדים. כמה גמדים היו? לא יודעת. ככה אני יכולה לספר מליון פעם וזה כאילו לא נקלט. מישהי אמרה ליש עיקר הקשר איתה הוא דרך החוויה ולא דרך הקוגניציה. האם לדעתך עלי להיות מודאגת? יש מה לעשות או שזה מוקדם מידי? תודה

אני מבינה את הקושי המתואר, את האדם הקרוב לביתך ורצוי שתיפני לקבלת איבחון של קלינאי תקשורת, בשתי מטרות: 1. לקבל תמונה של מצבה של ביתך וךדעת אם יש צורך בהתערבות 2. לקבלת הדרכה על פעילויות תואמות לגילה ותפקודה של ביתך, יתכן שיש תיפקודים מסויימים שהיא רוכשת מאוחר יותר מיתר הילדים ואת מצפה להם מוקדם. בכל מיקרה, בגן הגננת לא יכולה להתרשם מספיק מתפקודי השפה של הילדים שעובדים יפה ומתמהגים יפה בגן, ישנם ילדים שעקב כך ,הולכים לאיבוד", הם שקטים ומסתגלים יפה ולא מרגישים את הקשיים. את בתור האם יכולה להרגיש קשיים ספציפיים וקלים, ובכל מיקרה כדאי לך לקבל יעוץ מיקצועי. במידה ותרגישי פער גדול בין ביתך ליתר הילדים תוכלי לבקש בדיקה של פסיכולוגית בגן הילדים או במכון להתפתחות הילד. בהצלחה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה